سیستم کنفرانس چیست و چگونه طراحی می شود؟

سیستم های کنفرانس مجموعه ای از تجهیزات صوتی ، تصویری و ذخیره سازی هستند که به نسبت نیاز سازمان ها برای یک سالن کنفرانس طراحی می گردند ، نکته مهم در طراحی سیستم های کنفرانس ، علاوه بر تجهیزات مرتبط ، به روز و با کیفیت ، دارا بودن تجربه و تخصص کافی در همانند سازی تجهیزاتی است که در یک مجموعه استفاده می شود ، به دلیل تعدد برند ها و تجهیزات مورد استفاده در یک سالن کنفرانس ،  برقراری ارتباط بین همه تجهیزات سیستم کنفرانس کاری دقیق و حرفه ای بوده و نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد .

 

سیستم صوتی کنفرانس

اصلی ترین بخش برای طراحی یک سیستم کنفرانس طراحی سیستم صوتی کنفرانس است ( Audio Conference)    سیستم های کنفرانس شامل دو بخش اصلی می باشند :

الف – یونیت های کنفرانس که وظیفه دریافت و انتقال صدای سیستم کنفرانس را بر عهده دارد .

ب- مرکز سیستم کنفرانس که وظیفه مدیریت و برنامه ریزی برای یونیت های کنفرانس  و روشهای مختلف مدیریت سالن کنفرانس را بر عهده دارد .

هدف از طراحی یک سالن کنفرانس در مرحله اول انتقال صدای شفاف ، بدون نویز و بدون فیدبک بین افراد مختلف حاضر در سالن کنفرانس می باشد و در مرحله بعدی نیاز به ضبط صدا و تصویر افراد حاضر در سالن نیز وجود خواهد داشت .

 

سیستم تصویربرداری کنفرانس

دوربین های کنفرانس یکی از ابزارهایی هستد که در سالهای اخیر به یک ضرورت برای سالن های کنفرانس تبدیل شده اند ، بسیاری از جلسات علاوه بر انتقال صدا احتیاج به نمایش و ضبط تصاویر ، همزمان با انتقال صدا دارند و این موضوع مربوط به تعداد و کاربری جلسات هم نمی شود .

در واقع برای سازمان ها مطلوب ترین حالت این است که علاوه بر داشتن صدایی شفاف  در سالن و ضبط ان ، امکان مشاهده تصویر هر سخنران  نیز مهیا باشد و در نهات خروجی صدا و تصاویر با هم ترکیب شده و به یک فایل نهایی که تصویر و صدا با هم سینک شده اند تبدیل می شود .

طراحی چنین سیستمی با دارا بودن تیم فنی دقیق  و تجهیزات مرتبط میسر می شود و برای داشتن چنین امکانی علاوه بر تجهزات صوتی با کیفیت بالا نیاز به استفاده از دوربین های کنفرانس حرفه ای و اتصال آنها با سیستم های صوتی سالنهای کنفرانس می باشد به نحوی که زمان سخنرانی هر فرد دوربین کنفرانس به صورت خودکار به سمت چهره او چرخیده ( اتو ترکینگ ) و خروجی نهایی یک صدای دیجیتال شفاف و یک تصویر فول اچ دی خواهد بود .

 

طراحی سالن کنفرانس به چه عواملی بستگی دارد؟

مهمترین عامل در طراحی سالن کنفرانس این است که پیش از طراحی سالن ، هر سازمان تصویر دقیق و شفافی از خواسته های خود داشته باشد ، در واقع مدیران یک سازمان می باید با مشورت و همفکری با پیمانکار نسبت به انواع تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز دید کافی و مناسبی داشته باشند ، مجموعه تجهیزات قابل استفاده در یک سالن کنفرانس موارد زیر می باشد :

  1. تجهیزات مربوط به طراحی زیر ساخت ها اعم از رک ها ، کابل کشی ها ، داکت ها
  2. تجهیزات مربوط به انتقال صوتی دستگاه های کنفرانس ( یونیت های کنفرانس و مرکز های کنفرانس )
  3. تجهیزات تصویری سالنهای کنفرانس / دوربین های کنفرانس

که وظیفه تصویر برداری و انتقال تصویر بر روی نمایشگر ها را بر عهده دارد .

  1. تجهیزات مکمل ذخیره سازی و پردازش صوت و تصویر مانند سوئیچر ها و نمایشگر ها
  2. تجهیزات نمایش تصویر
  3. بلندگوها
  4. سایر تجهیزات مکمل به در خواست کارفرما

 

 

 

 

​سس

"با احترام و امید به همکاری موثر، شرکت سیماتک آماده‌ی پاسخگویی به تمامی نیازها و سوالات شماست."

بخشی از محصولات ما

تماس با ما

021-88887575​​​​​​​